A just plujem! – Neděle, den druhý

Vstáváme odpočatí a hlavně odhodlaní konečně zvednout kotvy. Snídaně, sprcha, poslední přípravy a v 10:45 start. A just plujem! konečně začíná.

Při vyplutí jsem musel řešit dvě věci: jednak nikdo z posádky zatím s lodí nevyplouval a já si potřeboval být jistý, že všichni vědí, co mají dělat, jednak je v marínách obvyklá praxe parkovat ty nejmenší lodě na nejvnitřnějším úseku mola. Některé lodě sice odpluly včera, ale zjevně to nebyl nabitý turnus, kolem nás se to ježilo lodními boky, příděmi s kotvami a mooringovými lany. Nakonec jsme ovšem vypluli bez nějaké zaznamenáníhodné situace.

Vyrážíme ven z maríny do kanálu mezi pevninou a Ugljanem, dáváme se na severozápad. Předpověď počasí ukazuje na na dnešek klid a pro příští dny stabilní jihovýchodní vítr. Včera večer jsme se nakonec dohodli, že dneska obeplujeme Ugljan a dál budeme pokračovat na JV, ideálně až do Šibeniku.

A takhle, milé děti, funguje vinšna

A takhle, milé děti, funguje vinšna

Brzy se ukázalo, že nemáme úplně v pořádku autopilota. Měl problémy otáčet kormidlo, jako kdyby na ně neměl sílu. Mávli jsme nad tím rukou, raději tohle než zpátky do Zadaru a technikovi pod šroubovák.

Je jasno, teplo, vypadá to na jedno z těch hezčích jadranských září. Plujeme podél Ugljanu, pohodlně rozvalení v kokpitu, užíváme si, že jsme konečně na moři. Pomlouváme mraky.

Za Ulgjanem pokračujeme v kurzu k ostrovu Sestrunj. V zátoce Mulic na jeho severozápadní straně pak ve 13:20 vyhazujeme kotvu.

Během následujících dvou hodin jsme si užili příjemně teplou vodu, udělali si oběd a relaxovali.

Koupačka. Helena testuje své potápěčské vybavení

Před půl čtvrtou odkotvujeme a pokračujeme podél jižního břehu Sestrunje k Dugimu Otoku. Zatahuje se, fouká slabý JV vítr. Využívám toho a v 15:45 vytahujeme plachty. V deseti uzlech v plachtách si v klidu ukazujeme co a jak, zkoušíme pár obratů, aby se do toho posádka trochu dostala. V příštích dnech má vítr sílit, zkušenosti budou třeba.

Plachtíme

Na BRIK je vidět, že má dost za sebou. Je rozvrzaná, čas od času nám upadává zadní světlo, stejně jako čela některých polic. Takeláž naštěstí vypadá celkem v pořádku a plachty jsou jen asi tři roky staré. S touhle kocábkou se myslím nudit nebudeme.

Před pátou hodinou plachty balíme a pokračujeme motorem směrem k mé oblíbené zátoce Brbinj, kde hodláme strávit dnešní noc.

Lenka se seznamuje s kormidlem

Lenka se seznamuje s kormidlem

Chvíli po nastartování motoru se mi bohužel podařilo smazat z navigace data o naší plavbě. Nebyl jsem úplně šťastný, ale tak aspoň že se to stalo první den na moři a ne ten poslední. Data za jeden den jsem mohl dopsat po paměti.

V 18:10 chytáme na první pokus bójku v jiží části zátoky.

Brbinj, Dugi Otok. Bójkoviště. 200,- Kuna.
Dnes upluto 22,7 Nm, z toho 3 na plachty.

Následuje večeře a víno. Dnešní večer v kokpitu je uvolněný a veselý.
V noci je i v chráněné zátoce cítit zesilující vítr.