Ihned po probuzení dostáváme kromě stále sílícího slunce ještě facku ve formě nečekaného výsledku referenda o Brexitu. Zaraženě chystáme snídani, zatímco čtrnáct set kilometrů od rozpáleného Jadranu hloupost vesele slaví.
V přístavu už vládl čilý ruch. Kousek od nás zrovna zvedali jednu asi šestimetrovou loď na jeřábu, aby jí pak začali wapkou odstraňovat nánosy bordelu z kýlu. Přidali jsme svou trošku do údržbového mlýna a pořádně VALDEKER opláchli.
Na výlet do obchodu, kam se shodou okolností jde kolem zmrzlinárny, se vydává téměř celá posádka. Naši čeští přátelé odplouvají rozdávat rozumy zase kus dál, i my se připravujeme na vyplutí. V recepci maríny platím další štědrou částku, ještě jednou se oplachujeme ve sprchách a můžeme vyrazit.
Je 11:20. Ke kormidlu si stoupá Michal, který už si brousí zuby na vlastní papíry a chce trénovat. Bez problémů nás dostává od mola a poté koupací zónou ven ze zátoky.
Slunce žhne, ale fouká aspoň trochu použitelný severozápad, takže brzo po vyplutí přepínáme na plachty a zvolna křižujeme mezi Ižem a Ugljanem.
Nikam nespěcháme, domovský Sukošan je nedaleko a mít menší loď, mohli bychom tam být po podplutí zdrelaćkého mostu za hodinku. I kolem Ugljanu to nebude žádná pálka, máme dost času dát si ještě jednu koupací pauzu. Chvíli hledám v mapě a pak nás vedu k ostrůvku Mali Paranak, respektive do průlivu mezi ním a Sestrunjem. Tady v 13:20 spouštíme kotvu a jdeme z lodi ještě na chvíli udělat akvapark.
Loni jsem při podobné příležitosti zvolil stání u Ugljanu, ale to nebyl zase tak dobrý nápad, protože se tamtudy v pátek vrací hafo lodí do Zadaru, Sukošanu a Biogradu. Na tomhle místě jsme proti tomu měli svatý klid.
Je tu mírný proud, vyhazujeme do vody jedno z lan, aby se koupající měli kdyžtak čeho přidržet. Kuba se jde potápět ke kotvě, Jirka vytahuje svoji koblihu, Michal dron. Skáčeme do vody, cachtáme se a blbneme cca hodinu.
Žel, čas nezastavíš. Je třeba vydat se na poslední část plavby. Před půl třetí odkotvujeme.
Mezi Ugljanem a pevninou přecházíme na JV kurz, vítr teď máme v zádech a je zhruba stejně rychlý jako my, takže vzduch na palubě se zcela přestává hýbat. I proto mezi půl čtvrtou a čtvrtou vytahujeme ještě jednou naposledy plachty, víceméně na rozloučenou.
V půl šesté připlouváme k Sukošanu. Skrumáž před benzínkou je ještě horší než jak to tu znám. Chvíli na ten zoufalý kolotoč koukám a pak se rozhoduju, že jsem vlastně na dovolené a tímhle si ji nebudu kazit. Opatrně se proplétáme mezi kroužícími plachetnicemi a pokračujeme k molu Bemexu.
Finální přistání. S pomocí příďového šroubu se hladce vytáčím kolem delších lodí a přirážíme k určenému místu. Je 17:50.
Marina Dalmacija. Mooringy, voda, elektřina, WC, sprchy. Domovská základna lodi. |
Dnes upluto 24,7 Nm, z toho 4,9 na plachty. |
Po slavnostním přípitku ke šťastnému návratu na pevninu odchází většina posádky na popříjezdové točené, já čekám na technika a kontrolu lodě.
Spoléhal jsem na inteligentní přístup lidí z Bemexu a nebyl jsem zklamaný. Chlápek neměl problém s tím, že naftu do lodi doplníme ráno („Já bych na to, co se tam teď děje, taky neměl nervy“), a nechal si trpělivě popsat všechny naše peripetie: autopilot, ledničku, sladkou i slanou vodu v kuchyni. Jenom jsme ještě spojenými silami posunuli VALDEKER kus bokem, aby vzniklo místo pro další vracející se loď, a mohl jsem se připojit ke své posádce.
Čeká nás poslední večer na lodi. Střídáme se ve sprchách, vařím ze zbytků potravin kotlík, dopíjíme alkohol. I na trochu té kytary dojde, i když se snažíme být v téhle obrmaríně pokud možno decentní a nedělat žádný extra hluk.